Lean&Bean helpt woning coöperatie Ymere met de next step in continu verbeteren

Bijgewerkt op: 9 jan. 2020


De afgelopen 10 maanden hebben wij Ymere geholpen met uitvoeren en het verder ontwikkelen en professionaliseren van het continu verbeterprogramma. Naast het uitrollen van het programma binnen de processen Verhuur en Portefeuille Verniewing hebben we ook onze kennis en ervaring gedeeld binnen het verbeterteam van Ymere. In lijn met het gedachtegoed van Voordoen Samendoen Zelfdoen is Ymere inmiddels in de laatste fase terechtgekomen en kunnen wij terugkijken op een goede en vruchtbare samenwerking waarin we mooie resultaten hebben bereikt.


Zo hebben we de afdelingen Markt en Match, Verkoop en de verhuurspecialisten geleerd meer grip te krijgen op hun proces door de introductie van stand-ups en gebruikmakend van visueel management. Een verkorting van de leegstandsperiode van woningen als resultaat.


Op de afdeling Stedelijke Vernieuwing was er een andere uitdaging. Hier hebben we voornamelijk geholpen op het gebied van rolverdeling en de werkdrukbeleving. De rollen en bijbehorende taken zijn beter afgestemd. Dit hebben we gerealiseerd met het in kaart brengen van de processen en daarop de taken en rollen af te stemmen. Door de inzet van capaciteitsmanagement en de introductie van een projecten dashboard vindt er een verbeterde afstemming plaats tussen de gevraagde capaciteit op de beschikbare capaciteit plaats. Ook de sturing op de projecten is hierdoor verbeterd en voorspelbaar geworden.


Meer details weten? Wij delen graag onze ervaringen. Neem gerust contact met Remko (remko@leanbean.nl) of Mathijs (mathijs@leanbean.nl) op.






16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven